Оригинальные идеи,

сценарии для досуга

Материалы для обучения

в любых сферах

Готовые решения

на любой возраст

Зарабатывайте

на своих креативах

Возраст
Предметы
Классы
Категория
Формат
Цена
  1. Главная
  2. Иностранные языки
  3. Итоговый тест для 5 класса к учебнику Spotlight 5

Итоговый тест для 5 класса к учебнику Spotlight 5

Данная разработка поможет определить уровень освоения лексическими и грамматическими навыками учащимися в 5 классе. Так же выявит слабые места ученика. Данный тест может быть и использован на уроке как итоговый тест за курс 5 класса. Тест состоит из пяти заданий, время выполнения 40-45 минут.

Возраст

Старшие классы, Средние классы

Предметы

Иностранные языки

Категория

Иностранные языки
Формат Текстовые документы
Бесплатно

Цифровая загрузка

Описание Отзывы (0) Вопросы автору (0) Другие проекты автора

Описание проекта

Exit test

Name ____________________________ Date_________________

Class______________________________ Mark__________________

I. Choose the correct item.

1. Sofia ________ visit her friends tomorrow.

a) don’t b) won’t c) isn’t

2. Alice can ________ English books.

a) read b) to read c) reads

3. The boy has got two funny ________.

a) mouse b) mice c) cat

4. Mrs Smith has got two _________

a) baby b) babies c) baby’s

5. I haven’t got _________ brother.

a) a b) the c) --

6. I _________ hot.

a) am not b) don’t c) isn’t

7. Next September I __________ thirteen.

a) will be d) am c) are

8.This is a camera and …… are computer games.

a). that b). this c). those

9. ….. Maria got a computer?

a). Does b). Has c) It

10. I……. new to school.

a) is b) am c) are

11. This is my house. It belongs to ….. .

a) my b) me c) them

12.Betty and I are twins. ……. Birthday is on 6th May.

a) us b) our c) my

13. Where are they from? They’re from …….. .

a) Canadian b) American c) Japan

14. Fred is short and ….. .

a) tall b) long c) plump.

15. …. are trainers.

a) Those b) This c) That

16. Mark makes me laugh. He’s so ….. .

A. funny B. noisy C. naughty

17. Helen is ……………………………. girl in the class.

A. a more beautiful B. beautiful C. the most beautiful

18. Harry is ……………. football player in the school

A. good B. the best C. better

19. I ___________ like pizza.

a) am not b) isn’t c) don’t

20. I ……………. to work every day.

a) going b) goes c) go

21. Goodbye, See you _________ Monday.

a) at b) on c) in

22. ________ you watching TV at the moment?

a) Are b) Do c) Can

23. The child ___________ on the yellow sand on the beach now.

a) play b) is playing c) played

24. He _________ me at the railway station hours ago.

a) meet b) met c) is meeting

25. My sister and I _________ for a walk in the forest every week last June.

a) are going b) go c) went

26. Fred _______ pizza tomorrow.

a) will cook b) cooked c) cooks

27. Sofia ________ visit her friends tomorrow.

a) don’t b) won’t c) isn’t

28.My little brother asks a lot of ____________________.

a) answers b) questions c) words

29. The children _______________ in the front of the TV

a) are b) isn’t c) aren’t

30. He _________ a doctor at the hospital.

a) is b) am c) are

II. Every day English

Choose the correct response

  1. How can I help you?

  1. Yes, please

  2. I’m looking for a teddy bear

  1. Enjoy your meal!

  1. Thank you.

  2. I’d love to

  1. Is there any milk?

  1. Yes, there is.

  2. No, It isn’t

  1. Where is the study?

  1. It’s in front on the sofa

  2. It’s on the second floor

  1. Where is he from?

  1. In London

  2. The UK

III.Put the verbs in brackets into the correct form

  1. I _____________ basketball with my friends last Sunday. (play)

  2. Tom __________ home late yesterday. (come)

  3. My sister _______ the dishes every day. (wash)

  4. She ______ the violin now. (play)

  5. She ___________ to the south next summer. (go)

  6. We ___________ our meals on a fire last summer. (cook)

  7. Last night he ________ his face with soup and water. (wash)

  8. My brother _________ coffee yesterday. (not to drink)

  9. Maria _________a marvelous dinner yesterday. (cook)

  10. You ________ a PT lesson yesterday? (have) No, I……

IV. Read the email and mark the sentences T (true), F (false), DS (doesn’t say)

Hi Betty,

I want to tell you about myself. My name is Sally. I’m 11 years old and I’m English. I’m in year 7 at secondary school and my favourite subject is Science. My best friend is Jennifer. I can tell her all my secrets and she always makes me laugh!

I live with my mum, dad, my little brother and my granny in a flat on the 4th floor. My dad is a pilot and he can speak French. He’ s very clever! Our flat isn’t very big and the road in front of it is very noisy, but my bedroom is fantastic. I’ve got a great collection with hats from different countries. I’m very proud of it.

Well, that’s about it. Please write soon and tell me all about yourself.

Love,

Sally

  1. Sally doesn’t like PE.

  1. Sally’s best friend.

  1. Sally’s brother can speak French.

  1. It’s quite near Sally’s home.

  1. Sally is proud of her hat collection.

V. Write an email to a new friend about yourself (about 80 words). Use ex. IV to help you.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Отзывы (0)

Рейтинг проекта:
0

Вопросы (0)

Другие проекты автора

Данный тест поможет проверить уровень знаний грамматики по временам Present Simple Tense, Past Simple Tense, Future Simple Tense, Present Continuous, выявить слабые места ученика. Так же может быть использован на уроке и во внеурочное время.
0 ₽
Данная разработка поможет определить уровень освоения лексическими и грамматическими навыками учащимися в 5 классе. Так же выявит слабые места ученика. Данный тест может быть и использован на уроке как итоговый тест за курс 5 класса. Тест состоит из пяти заданий, время выполнения 40-45 минут.
0 ₽
Данное внеурочное мероприятие как во время внеклассной деятельности, так и на уроке с целью создания положительной мотивации к изучению предмета. Все дети любят играть. На начальном этапе обучения очень важно заинтересовать ребёнка. При обучении иностранному языку детей младшего школьного возраста необходимо учитывать психолого-педагогические особенности. Важно помнить, что они не могут в течение длительного времени удерживать внимание на одном виде деятельности. Поэтому их деятельность на занятиях должна быть разнообразной, эмоционально насыщенной. Данное мероприятие ориентировано на школьников 2 классов, основано на УМК Spotlight 2, использована лексика, которую дети изучают на уроках, грамматические формы, которые необходимо повторять и закреплять как можно чаще, часть заданий взята из сборника упражнений.
0 ₽