Оригинальные идеи,

сценарии для досуга

Материалы для обучения

в любых сферах

Готовые решения

на любой возраст

Зарабатывайте

на своих креативах

Быстрый подбор материалов
Цена
Сбросить
  1. Главная
  2. Иностранные языки
  3. Конспект урока "Cosmetics. Putting on make-up"

Конспект урока "Cosmetics. Putting on make-up"

Материал представляет собой план конспект урока по теме "Cosmetics. Putting on make-up " для учащихся старшей школы. Конспект включает в себя ссылки на видео и раздаточный материал. План урока содержит цели и этапы.

Возраст

Старшие классы, Средние классы

Предметы

Иностранные языки

Категория

Иностранные языки
Формат Текстовые документы
Бесплатно

Цифровая загрузка

Перейти в корзину
Описание Отзывы (0) Вопросы автору (0) Другие проекты автора

Описание проекта

Topic

Cosmetics. Putting on make-up

Aims

  • To discuss different make-up tools and products and stages of applying make-up

  • To develop speaking and listening skills

  • To promote communication and collaborative skills

  • To develop public speaking skills

Age/level

Suitable for use with learners of English aged 14-17 at CEFR level B1 and above

Time

45 minutes

Materials

The teacher will need:

  • Links to three videos, laptops

  • Handout “Make-up tools and Products”

  • Handout “Stages of Make-up Routine”

  • Handout “My Ideal Make-up Routine”

Introduction

This lesson focuses on the topic “Cosmetics. Putting on make-up”, presenting the target vocabulary (make-up products and tools and stages of applying make-up) in the form of videos recorded three celebrities and issued by Vogue. When discussing this topic with teenagers we can help them dive into the world of make-up industry and get an insight into how to apply make-up.

Stage

Instructions

  1. Warmer

(5 minutes)

  • Put a mascara, lipsticks, eye-liners, etc on the teacher’s table

  • Start the lesson with putting on make-up

  • Ask learners the questions:

  1. What am I doing?

  2. When and how often do you put on make-up? What exactly do you do?

  1. Discussion/group work/watching videos

(8 minutes)

  • The following question is written on the board:

What make-up tools and products do you use?

  • Ask learners to split into groups of 3-4, give out hand-outs “mes of make-up tools and then share what theMake-up tools and products” – learners answer the question and put down the nay have come up with with the rest of the groups

  • Ask learners to watch two videos all together and add the tools from the videos:

  1. Makeup and Cosmetics Vocabulary Words with Pictures

https://vk.com/video305231672_456239215?list=0e060d01fdee3639a9

  1. Makeup Kit Must Haves (Affordable products)

https://vk.com/away.php?to=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2Fm-IfI4dwIDI%3Fsi%3D3rSsuch084FNjPzZ&cc_key=

3.Watching videos

(12 minutes)

  • Ask learners the question:

Which celebrities do you consider to be make-up icons? Why?Do you trust their advice?

  • Ask learners to pick up a card with one celebrity (Eva Longoria, Hailey Bieber, Kylie Jenner) and suggest watching videos of them applying make-up and commenting on the cosmetics they are using.

  • Ask learners to fill in the table (Handout “Stages of Make-up Routine”)

Eva Longoria -https://vk.com/video305231672_456239213?list=c1c508990fc0ce447e

Hailey Bieber –

https://vk.com/video305231672_456239212?list=f57e0e6e895db88f4a

Kylie Jenner –

https://vk.com/video305231672_456239211?list=a4fa343c00f6dc8bc0

4.Presenting ideas

(7 minutes)

  • Ask learners to choose a spokesperson in each group to share the celebrity’s make-up routine and the products they are using with the rest of the class

  • The rest of the learners listen to their classmates and fill in the table (Handout “The Ideal Make-up Routine”)

5. Presenting the Ideal Make-up Routine

  • Ask learners to share their “Ideal Make-up Routine”

Optional homework

  • Learners can shoot a video “My make-up routine ”

Handout “Make-up tools and Products”

mascara

Handout “Stages of Make-up Routine”

Stage

Product

Handout “My Ideal Make-up Routine”

Stage

Product

Отзывы (0)

Рейтинг проекта:
0

Вопросы (0)

Другие проекты автора

В статье отражена актуальность адаптивного обучения в современной системе образования, а также сделан акцент на приемы, которые можно использовать в рамках организации самостоятельной работы на уроках английского языка.
0 ₽
Материал представляет собой план конспект урока по теме "Cosmetics. Putting on make-up " для учащихся старшей школы. Конспект включает в себя ссылки на видео и раздаточный материал. План урока содержит цели и этапы.
0 ₽
Материал представляет собой переводную контрольную работу для учащихся 7 классов по английскому языку. Работа может быть использована в качестве экзаменационной. Контрольную работу можно применить в рамках подготовки к впр.
0 ₽