Оригинальные идеи,

сценарии для досуга

Материалы для обучения

в любых сферах

Готовые решения

на любой возраст

Зарабатывайте

на своих креативах

Возраст
Предметы
Классы
Категория
Формат
Цена
  1. Главная
  2. Иностранные языки
  3. Конспект урока "Cosmetics. Putting on make-up"

Конспект урока "Cosmetics. Putting on make-up"

Материал представляет собой план конспект урока по теме "Cosmetics. Putting on make-up " для учащихся старшей школы. Конспект включает в себя ссылки на видео и раздаточный материал. План урока содержит цели и этапы.

Возраст

Старшие классы, Средние классы

Предметы

Иностранные языки

Категория

Иностранные языки
Формат Текстовые документы
Бесплатно

Цифровая загрузка

Описание Отзывы (0) Вопросы автору (0) Другие проекты автора

Описание проекта

Topic

Cosmetics. Putting on make-up

Aims

  • To discuss different make-up tools and products and stages of applying make-up

  • To develop speaking and listening skills

  • To promote communication and collaborative skills

  • To develop public speaking skills

Age/level

Suitable for use with learners of English aged 14-17 at CEFR level B1 and above

Time

45 minutes

Materials

The teacher will need:

  • Links to three videos, laptops

  • Handout “Make-up tools and Products”

  • Handout “Stages of Make-up Routine”

  • Handout “My Ideal Make-up Routine”

Introduction

This lesson focuses on the topic “Cosmetics. Putting on make-up”, presenting the target vocabulary (make-up products and tools and stages of applying make-up) in the form of videos recorded three celebrities and issued by Vogue. When discussing this topic with teenagers we can help them dive into the world of make-up industry and get an insight into how to apply make-up.

Stage

Instructions

  1. Warmer

(5 minutes)

  • Put a mascara, lipsticks, eye-liners, etc on the teacher’s table

  • Start the lesson with putting on make-up

  • Ask learners the questions:

  1. What am I doing?

  2. When and how often do you put on make-up? What exactly do you do?

  1. Discussion/group work/watching videos

(8 minutes)

  • The following question is written on the board:

What make-up tools and products do you use?

  • Ask learners to split into groups of 3-4, give out hand-outs “mes of make-up tools and then share what theMake-up tools and products” – learners answer the question and put down the nay have come up with with the rest of the groups

  • Ask learners to watch two videos all together and add the tools from the videos:

  1. Makeup and Cosmetics Vocabulary Words with Pictures

https://vk.com/video305231672_456239215?list=0e060d01fdee3639a9

  1. Makeup Kit Must Haves (Affordable products)

https://vk.com/away.php?to=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2Fm-IfI4dwIDI%3Fsi%3D3rSsuch084FNjPzZ&cc_key=

3.Watching videos

(12 minutes)

  • Ask learners the question:

Which celebrities do you consider to be make-up icons? Why?Do you trust their advice?

  • Ask learners to pick up a card with one celebrity (Eva Longoria, Hailey Bieber, Kylie Jenner) and suggest watching videos of them applying make-up and commenting on the cosmetics they are using.

  • Ask learners to fill in the table (Handout “Stages of Make-up Routine”)

Eva Longoria -https://vk.com/video305231672_456239213?list=c1c508990fc0ce447e

Hailey Bieber –

https://vk.com/video305231672_456239212?list=f57e0e6e895db88f4a

Kylie Jenner –

https://vk.com/video305231672_456239211?list=a4fa343c00f6dc8bc0

4.Presenting ideas

(7 minutes)

  • Ask learners to choose a spokesperson in each group to share the celebrity’s make-up routine and the products they are using with the rest of the class

  • The rest of the learners listen to their classmates and fill in the table (Handout “The Ideal Make-up Routine”)

5. Presenting the Ideal Make-up Routine

  • Ask learners to share their “Ideal Make-up Routine”

Optional homework

  • Learners can shoot a video “My make-up routine ”

Handout “Make-up tools and Products”

mascara

Handout “Stages of Make-up Routine”

Stage

Product

Handout “My Ideal Make-up Routine”

Stage

Product

Отзывы (0)

Рейтинг проекта:
0

Вопросы (0)

Другие проекты автора

В статье отражена актуальность адаптивного обучения в современной системе образования, а также сделан акцент на приемы, которые можно использовать в рамках организации самостоятельной работы на уроках английского языка.
0 ₽
Материал представляет собой план конспект урока по теме "Cosmetics. Putting on make-up " для учащихся старшей школы. Конспект включает в себя ссылки на видео и раздаточный материал. План урока содержит цели и этапы.
0 ₽
Материал представляет собой переводную контрольную работу для учащихся 7 классов по английскому языку. Работа может быть использована в качестве экзаменационной. Контрольную работу можно применить в рамках подготовки к впр.
0 ₽