Оригинальные идеи,

сценарии для досуга

Материалы для обучения

в любых сферах

Готовые решения

на любой возраст

Зарабатывайте

на своих креативах

Возраст
Предметы
Классы
Категория
Формат
Цена
  1. Главная
  2. Иностранные языки
  3. Урок-игра «Around the UK»

Урок-игра «Around the UK»

Выдающиеся люди Республики Беларусь и стран изучаемого языка. Тип урока: закрепление знаний. Форма урока: урок - игра. Используемые методы работы: индивидуальный, групповой, фронтальный, игровой. Цели: • Образовательные: o Совершенствование и пополнение лексической базы учащихся. o Формирование речевых навыков и навыков аудирования. o Совершенствование навыков выразительного рассказывания стихотворений. o Осуществление межпредметных связей с историей, литературой, мировой художественной культурой, музыкой. • Развивающие: o Формирование социокультурной компетенции учащихся. o Поддержание интереса к изучению культурных традиций Великобритании. o Развитие мотивации к изучению английского языка. • Воспитательные: o Воспитание уважительного отношения к культуре и традициям других стран. o Воспитание толерантности, уважения учащихся друг к другу, умения слушать собеседника.

Возраст

Старшие классы, Средние классы

Предметы

Иностранные языки

Категория

Иностранные языки
Формат Текстовые документы
Бесплатно

Цифровая загрузка

Описание Отзывы (0) Вопросы автору (0) Другие проекты автора

Описание проекта

Урок-игра «Around the UK» 10 класс

Unit 7: Выдающиеся люди Республики Беларусь и стран изучаемого языка.

Цели:

  • Образовательные:

    • Совершенствование и пополнение лексической базы учащихся.

    • Формирование речевых навыков и навыков аудирования.

    • Совершенствование навыков выразительного рассказывания стихотворений.

    • Осуществление межпредметных связей с историей, литературой, мировой художественной культурой, музыкой.

  • Развивающие:

    • Формирование социокультурной компетенции учащихся.

    • Поддержание интереса к изучению культурных традиций Великобритании.

    • Развитие мотивации к изучению английского языка.

  • Воспитательные:

    • Воспитание уважительного отношения к культуре и традициям других стран.

    • Воспитание толерантности, уважения учащихся друг к другу, умения слушать собеседника.

Тип урока: закрепление знаний.

Форма урока: урок - игра.

Используемые методы работы: индивидуальный, групповой, фронтальный, игровой.

Оборудование:

  • праздничное оформление кабинета,

  • компьютер,

  • интерактивная доска,

  • презентация https://drive.google.com/file/d/1Xtv6mpC8BeSmF-De2niWs3SNkku_remt/view?usp=sharing

  • карточки для ответов,

  • таблица для жюри.

ХОД УРОКА

I.Организационно-мотивационный этап

1. Приветствие (создание атмосферы иноязычного общения).

Well, friends, attention, please. I hope you’re fine today, aren’t you? Theweatheriswonderful.

2.Постановка целей и задач урока (определение учащимися целей и задач урока, подготовка учащихся к иноязычному общению).

We’ve gathered together today to hold the game. It’s called “Around the UK”. Our game will be devoted to the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. We`re going to speak about the geographical map of the country, the flags and symbols of different parts of the UK, the places of interest and outstanding people.We`ll have several tasks at the lesson. Some of them were prepared by you at home but most of them were not prepared.  I do hope that you’ve learnt a lot of interesting facts at our English lessons and I’m sure you’ll certainly get some more useful information today as well.

II. Операционно-деятельностный этап

1.Представление команд и членов жюри, ознакомление с правилами игры.

I asked you to split into two teams. Well, the captain of the first team is …. Let’s greet the members of the first team. Applause, please. Meet the members of the second team with their captain …. And of course, the jury will be all eyes and ears to follow the game and they will be helpful to score the points (Приложение 6). Your task is to get as many points as possible. The team with the highest score will become the winners of the game.

The rules of the game are quite simple. You are to respect your group – mates and not to shout. No doubt, winning is the aim, but it is only a game. Don’t forget about it. And now it’s time to begin the game itself.

2. Содержаниеигры (раунды):

№ раунда

Раунды

1

Fact Sheet (8 points)

2

Map-Flag-Saint-Flower (16 points)

3

True-False (14 points)

4

Queen`s preferences (10 points)

5

Famous People (8 points)

6

Top 10 (10 points)

7

Discover Britain Quiz (10 points)

The first round – Fact Sheet (8 points).

The first round is called “Fact Sheet”. Your task is to fill in the table about the Uk using QR-code (Приложение 1). When your team is ready, you should ring the bell. Let`s start.

Official name:

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Abbreviation:

The UK

Capital:

London

Size:

About 242,000 sq.km

Population:

About 67,000

Currency:

Pound Sterling

Official language:

English

Religion:

About 60 % Christianity

Well done, let`s count your points.

(Баллы каждой команды записываются на доске после каждого раунда).

The second round- Map-Flag-Saint-Flower (16 points).

Every country has its symbols. The UK isn`t an exception. You know that the UK consists of four countries, I`d like to begin the second round of our game with the poem “My Heart`s in the Highlands” by Robert Burns.

https://www.youtube.com/watch?v=MJ-VhnlaVfY

Do you know what part of the UK is called Highlands? Right you are. It is Scotland. But do you know other parts of the UK, their symbols, flags and saint patrons?

Now you`ll get all these symbols and your task is to match these symbols and present it in the form of the map.

When your team is ready, you should ring the bell. Let`s start (Приложение 2).

The third round – True-False (14 points).

We`ve already spoken about the geographical map of the country, the flags and symbols of different parts of the UK. Now we`re going to speak about the main person of the UK.

You are to read the statements and decide what is the answer –True or False. If your answers are right, you`ll see the portrait of the person (Приложение 3).

When your team is ready, you should ring the bell. Let`sstart.

(Портрет Елизаветы II разрезан на 14 частей, ответив правильно учащиеся соберут портрет, как паззл).

1.London is the capital of the UK. (true)
2.The UK consists of three countries: England, Scotland and Wales.(false)
3.The British Isles are washed by the North Sea and the Atlantic Ocean(true).
4.The UK is separated from the continent of Europe by the English Channel (true).
5.Edinburgh is the capital of England (false).
6.London consists of four parts: the City, the Westminster, the East End and the West End (true).
7. Buckingham Palace is the residence of the Queen ( true).
8. Madam Tussaud’s Museum is famous for its large collection of pictures (false).
9. The Royal Parks are the property of the Royal family (true).
10. The statue of Peter Pan is in Hyde Park (false).
11. Daniel Defoe is famous for his detective stories (false).
12. Margaret Thatcher was the first woman Prime Minister of Great Britain (true).
13. Sir Winston Churchill was a famous writer (false).
14. John Lennon was a member of the group “The Beatles” (true).

The fourth round – Queen`s preferences (10 points).

Elizabeth II is a symbol of the stability of Great Britain and the personification of royal power. Noble and reserved, she does not allow herself to show feelings in public and bring the details of her personal life to discussion. Therefore, few people know what the queen really is.

Your hometask was to watch the video about queen`s preferences in Russian and voice it in English.

https://www.youtube.com/watch?v=OzZKcc-NJZI&feature=youtu.be

The fifth round – Famous People (8 points).

Elizabeth II is the queen of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and the head of the Common-wealth of nations. She became the queen at the age of 25 after the death of her father, George VI.

Elizabeth II is a symbol of constancy in the eyes of the British.

Each country is famous for its people.

Great Britain made a great contribution to the science, literature, music and arts of the world. It gave mankind a lot of outstanding scientists, writers and poets, musicians and painters. Do you know them?

You can see the names of famous people. Your task is to match the names with pictures and say what are these people famous for. You can see that some letters are underlined and numbered, from these letters you should form the surname of a famous playwright and poet (Приложение 4).

When your team is ready, you should ring the bell. Let`s start.

Winston Churchill

Princess Diana

Charles Darwin

Isaak Newton

John Lennon

Alexander Fleming

J.K. Rowling

William Shakespeare was an English poet and playwright who is considered one of the greatest writers to ever use the English language. He is also the most famous playwright in the world, with his plays being translated in over 50 languages and performed across the globe for audiences of all ages.

Let`s recall some of his sonnets.

Shakespeare was also an actor and the creator of the Globe Theatre, a historical theatre, and company that is visited by hundreds of thousands of tourists every year. What other places of interest are visited by tourists every year?

The sixth round – Top 10 (10 points).

Now we are going to watch the video about top 10 tourists attractions in London. Your task is to watch the video and arrange these pictures in the order of their appearance on the screen. Then you should name these buildings or places (Приложение 5).

https://www.youtube.com/watch?v=RKNBIitoXMQ

When your team is ready, you should ring the bell. Let`s start.

10.St. Paul`s Cathedral

9.Trafalgar Square

8.Double-decker Bus

7.Thames River Cruise

6.Covent Garden

5.Tower of London

4.London Bridge

3.Houses of Parliament

2.Buckingham Palace

1.London Eye

One of these buildings wasn`t mentioned in the video. It is “The Cavern Club”. Use the QR-code and find information about it. What is it famous for?

The Cavern Club is a nightclub on Mathew Street, Liverpool, England. It was opened in 1957 as a jazz club. The club became closely associated with the Beatles in their early years.

The Beatles were an English rock band in Liverpool in 1960. The group consisted of John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Ringo Star. They are regarded as the most influential band of all time.

Let`s sing one of the widely-known song “Yesterday”.

https://drive.google.com/file/d/1ffPklPru_2yntIgKHrLSRqPTcMPV4OG2/view?usp=sharing

Thanks for your brilliant singing.

The seventh and the last round - Discover Britain Quiz (10 points).

Now it`s time to play “Kahoot”. We`ll check up your knowledge about the UK by discovering Britain Quiz.

III. Контрольно-оценочный этап.

1.Подведение итогов (обеспечение обратной связи, выявление трудностей, которые учащиеся испытывали во время урока, эмоционального состояния учащихся).

The results of our game are…

Congratulate the winner of the game. Thanks for your active participation and brilliant knowledge of English.

2.Домашнее задание (информирование учащихся о домашнем задании).

At home you should prepare the mind-map about the UK.

https://www.mindmeister.com/ru

3.Рефлексия (получение обратной связи).

What was the most interesting for you\ the least interesting?

What facts surprised you?

What additional information would you like to know about the UK?

Good luck.

Приложение 1

Official name:

Abbreviation:

Capital:

Size:

Population:

Currency:

Official language:

Religion:

Приложение 2

Приложение 3

Приложение 4

Приложение 5

Приложение 6

№ раунда

Раунды

Team

Team

1

Fact Sheet (8 points)

2

Map-Flag-Saint-Flower (16 points)

3

True-False (14 points)

4

Queen`s preferences (10 points)

5

Famous People (8 points)

6

Top 10 (10 points)

7

Discover Britain Quiz (10 points)

The first round

Official name:

The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland

Abbreviation:

The UK

Capital:

London

Size:

About 242,000 sq.km

Population:

About 67,000

Currency:

Pound Sterling

Official language:

English

Religion:

About 60 % Christianity

The second round

The third round

1.London is the capital of the UK. (true)
2.The UK consists of three countries: England, Scotland and Wales.(false)
3.The British Isles are washed by the North Sea and the Atlantic Ocean(true).
4.The UK is separated from the continent of Europe by the English Channel (true).
5.Edinburgh is the capital of England (false).
6.London consists of four parts: the City, the Westminster, the East End and the West End (true).
7. Buckingham Palace is the residence of the Queen ( true).
8. Madam Tussaud’s Museum is famous for its large collection of pictures (false).
9. The Royal Parks are the property of the Royal family (true).
10. The statue of Peter Pan is in Hyde Park (false).
11. Daniel Defoe is famous for his detective stories (false).
12. Margaret Thatcher was the first woman Prime Minister of Great Britain (true).
13. Sir Winston Churchill was a famous writer (false).
14. John Lennon was a member of the group “The Beatles” (true).

Thefourthround (учитываются грамматические, лексические и фонетические ошибки).

The fifth round

Winston Churchill

Princess Diana

Charles Darwin

Isaak Newton

John Lennon

Alexander Fleming

J.K. Rowling

Shakespeare

The sixth round

10.

St. Paul`s Cathedral

9.

Trafalgar Square

8.

Double-decker Bus

7.

Thames River Cruise

6.

Covent Garden

5.

Tower of London

4.

London Bridge

3.

Houses of Parliament

2.

Buckingham Palace

1.

London Eye

Theseventhround (победителю раунда (результаты онлайн) – 10 баллов).

Отзывы (0)

Рейтинг проекта:
0

Вопросы (0)

Другие проекты автора

Выдающиеся люди Республики Беларусь и стран изучаемого языка. Тип урока: закрепление знаний. Форма урока: урок - игра. Используемые методы работы: индивидуальный, групповой, фронтальный, игровой. Цели: • Образовательные: o Совершенствование и пополнение лексической базы учащихся. o Формирование речевых навыков и навыков аудирования. o Совершенствование навыков выразительного рассказывания стихотворений. o Осуществление межпредметных связей с историей, литературой, мировой художественной культурой, музыкой. • Развивающие: o Формирование социокультурной компетенции учащихся. o Поддержание интереса к изучению культурных традиций Великобритании. o Развитие мотивации к изучению английского языка. • Воспитательные: o Воспитание уважительного отношения к культуре и традициям других стран. o Воспитание толерантности, уважения учащихся друг к другу, умения слушать собеседника.
0 ₽
Внеклассное мероприятие “X-MAS FUN” Цель: Совершенствование навыков говорения, аудирования, чтения. Задачи: 1.образовательная - совершенствование навыков говорения, аудирования, чтения. 2.воспитательная - расширение кругозора учащихся по страноведческому материалу, знакомство с традициями празднования Рождества в Великобритании, воспитание уважительного отношения к культуре, традициям и обычаям страны изучаемого языка. 3.Развивающая - развитие и поддержание интереса к изучению иностранного языка, формирование положительной мотивации учения, развитие внимания, воображения, догадки. Тип урока: закрепление знаний. Форма урока: урок - игра. Используемые методы работы: индивидуальный, групповой, фронтальный, игровой.
0 ₽