Оригинальные идеи,

сценарии для досуга

Материалы для обучения

в любых сферах

Готовые решения

на любой возраст

Зарабатывайте

на своих креативах

Возраст
Предметы
Классы
Категория
Формат
Цена
  1. Главная
  2. Иностранные языки
  3. Методическая разработка Контрольных работ к учебнику "Spotlight" для 5 класса с 1 по 5 модули

Методическая разработка Контрольных работ к учебнику "Spotlight" для 5 класса с 1 по 5 модули

Данная методическая разработка представляет пять контрольных работ к учебнику "Spotlight" с первого по пятый модули, для 5 класса. Каждая работа состоит из пяти заданий по лексическому и грамматическому материалу модуля.

Возраст

Старшие классы, Средние классы

Предметы

Иностранные языки

Категория

Иностранные языки
Формат Текстовые документы
Бесплатно

Цифровая загрузка

Описание Отзывы (0) Вопросы автору (0) Другие проекты автора

Описание проекта

Test №1

Module 1 School days

Variant №1

I.Put the missing letters

  1. er.ser

  1. sh..pener

  1. bla..board

  1. r.ler

  1. pen.il ca.e

  1. n.te b..k

II. Write the missing days.

  1. Sunday

  2. M____

  3. Tuesday

  4. W_____

  5. T______

  6. Friday

  7. S______

III. Fill in the spaces using aoran

  1. ………. dictionary

  2. ………..eraser

  3. ………..pen

  4. ………..atlas

  5. …………school bag

IV. Fill in: is, are, then answer the questions

  1. …………… Natalie new to the school?

Yes, ……. .

  1. …………… Peter and Mike at primary school?

No, they …… .

  1. …………. Fiona in Grade 5?

No, she …… .

  1. ………. Laura and Claire at home?

Yes, they … .

  1. . Sveta kind?

Yes, she … .

V. Choose the correct response.

1. A: Good morning, Pete.

B: a Good morning, Sveta.

b And you?

2. A: How are you?

B: a I’m fine, thanks.

b Thank you.

3. A: Goodbye, Alice.

B: a How are you?

b Goodbye, Susan. See you later.

4. A: See you later!

B: a See you.

b Fine, thanks.

Test №2

Module 2 That’s me

Variant №1

I.Put the missing letters

1. w.tch

2. h.ndb.g

3. b.c.cle

4. tr..ners

5. sc..f

6.g..tar

II. Write the missing days.

Write nationalities.

  1. Japan ……….

  2. Australia ……

  3. Canada ……

  4. The UK ……

  5. The USA ……

  6. Australia ….

III. Fill in has, hasn’t, have, haven’t.

  1. ……. they got a bicycle?

Yes, they … .

  1. she got a brother?

No, she …. .

  1. you got a computer?

No, I ….. .

  1. Sam got a pencil?

No, he …. .

  1. they got a car?

No, they …

IV. Write the numbers

  1. 444. 65 …

  2. 43 … 5. 79 …

  3. 78 … 6. 89 …

V. Circle the correct word.

1. Those/This gloves are from my mum.

2. This/These is our mother.

3. This/These flowers are Helen’s.

4. That/this woman over there is Ann.

VI. Write the plurals.

  1. mouse … 5. boy …

  2. man …. 6. party …

  3. leaf …

  4. child …

VII. Circle the correct answer.

  1. A: Happy Birthday, Kate!

B : a Thank you. b. You’re welcome.

  1. A: What have you got there?

B: a It’s a red one. b. It’s a present.

  1. A: I’ve got a present for you, too.

B: a Great! It’s a handbag. b. It’s in the box.

  1. A: This is for you!

  2. B: a It’s over there. b. Wow! It’s wonderful!

Test №3

Module 3 My home, my castle

Variant №1

I.Put the missing letters

1. ba..room

2. b.droom

3. d.ning room

4. k.tch.n

5. r..f

6.g.r.ge

II. Write the ordinal numbers

  1. 1st ….. 5. 2nd…..

  2. 3rd….. 6. 4th

  3. 5th….. 7. 9th…..

  4. 8th….. 8. 12th

III. Cross the odd word out

  1. cooker – fridge – table – pen

  2. bed – armchair – washbasin – wardrobe

  3. kitchen – bedroom – garage – bathroom

  4. washbasin – toilet – bath – plate

  5. sink – bed – chair- sofa

IV. Fill in: is, are.

  1. There … a bed in the room.

  2. There … four chairs in the living room.

  3. There … a sink in the bathroom.

  4. There … many book on the shelf.

  5. There … a painting on the wall.

V. Match the exchanges and the answers.

1.What’s your new flat like?

It’s on the table.

2. Which floor is your flat on?

It’s nice.

3.Is there a lamp in your flat?

The 6th.

4.Where’s the lamp?

Yes, there is

5.Which is my bedroom?

This one here.

VI.Circle the correct preposition.

  1. There is a garden in/behind/under the house.

  2. There is a picture on/in/under the wall.

  3. The dog is in front/in/next to the sofa.

  4. There are some flowers on/next to/in the vase.

  5. There is a pool under/behind/in front of the house.

Test №4

Module 4 Family ties

Variant №1

I.Put the missing letters

1. f.mily

2. br.ther

3. gr.ndm.ther

4. m.ther

5. gr.ndf.ther

6.s.ster

II. Look at the table and fill in canorcan’t.

play the piano

speak French

make pizza

sing

Amy

+

-

+

-

Mike

+

-

+

-

Lisa

-

+

-

+

John & Mary

-

+

-

+

Gary

+

-

+

-

  1. Amy … play the piano, but he … speak French.

  2. Mike … make pizza, but he … sing.

  3. Lisa … sing, but she … play the piano and she … make pizza.

  4. John & Mary … play the piano but they … sing.

  5. Gary … make pizza, but he …. speak French and he … sing.

III. Put the words into the right order.

  1. quite/please/be.

  2. close/don’t/window/please/the.

  3. guitar/play/the /don’t/please.

  4. and/come/him/meet.

  5. at/there/girl/look/that/over.

IV. Circle the correct answer.

  1. This is father. Look at him/he.

  2. Mrs. Black is our/us English teacher.

  3. Brian is my best friend. I tell he/him everything.

  4. My/Me grandpa is very funny.

  5. Quest Pistols is my favourite band. I love their/them songs.

V. Match the exchanges and the answers.

1.What’s her name?

Alice

2. How old is she?

She’s very pretty.

3.Has she got any brothers or sisters?

She is 13

4.Where’s she from?

No, she hasn’t

5.What’s she like?

She is from Canada.

Test №5

Module5World animals

Variant №1

I.Write the third person singular of the following verbs.

  1. I speak – 6. I teach -

  2. I carry – 7. I like -

  3. I go – 8. I laugh -

  4. I wash – 9. I write -

  5. I eat - 10. I play -

II. Put the verbs in the brackets into the correct form.

  1. Rhinos … (like) to sit in the mud.

  2. The baby … (cry) a lot at night.

  3. Eddie … (go) to school in the morning.

  4. Sveta … (watch) TV every morning.

  5. John … (wash) his car every week.

  6. A cobra sometimes… (bite) humans.

III.Fill in do, does, don’t or doesn’t.

  1. your friend eat fruit?

No, she ...

  1. they live in Brazil?

No, they … .

  1. you live next to school?

Yes, I … .

  1. your friend eat fish?

No, he … .

  1. your parents watch TV in the morning?

Yes, they …

IV. Circle the odd one.

  1. elephant – sheep –lion – giraffe

  2. tiger – bear – zoo – lion

  1. mosquito –wasp – butterfly – mouse

  2. bear - horse – cow – cat

  3. budgie – hen – goat – goose

  4. Legs – bee – paws - mane

V. Put the words in the correct order to make full sentences

1. wash/floor/every week/Kate.

2. Tony/well/swim.

3. you/to/school/walk/do?

4. not/she/does/tigers/like.

5. play/they/do/football?

VI.Put the animals under the correct heading.

An ant, a cow, a bear, a giraffe, a sheep, a rhino, a leopard, a fly, a goat, a goose, a lion, a ladybird, a camel, a monkey, a grasshopper, an elephant, a guinea pig, a crocodile, a tiger, a rabbit, a wolf, a fox.

Pets

Farm animals

Insects

Zoo animals

VII.Use the sentences to complete the dialogue.

  • What’s wrong with him?

  • Let’s have a look at him.

  • Really? How?

  • What’s the matter?

Vet: Hi, Ann. 1)………….

Ann: It’s Ben, my dog. He doesn’t look happy.

Vet: 2) ………

Ann: I think he’s got a broken leg.

Vet: 3) ……

Ann: I don’t really know.

Vet: OK. 4) …….

Отзывы (0)

Рейтинг проекта:
0

Вопросы (0)

Другие проекты автора

Данный тест поможет проверить уровень знаний грамматики по временам Present Simple Tense, Past Simple Tense, Future Simple Tense, Present Continuous, выявить слабые места ученика. Так же может быть использован на уроке и во внеурочное время.
0 ₽
Данная разработка поможет определить уровень освоения лексическими и грамматическими навыками учащимися в 5 классе. Так же выявит слабые места ученика. Данный тест может быть и использован на уроке как итоговый тест за курс 5 класса. Тест состоит из пяти заданий, время выполнения 40-45 минут.
0 ₽
Данное внеурочное мероприятие как во время внеклассной деятельности, так и на уроке с целью создания положительной мотивации к изучению предмета. Все дети любят играть. На начальном этапе обучения очень важно заинтересовать ребёнка. При обучении иностранному языку детей младшего школьного возраста необходимо учитывать психолого-педагогические особенности. Важно помнить, что они не могут в течение длительного времени удерживать внимание на одном виде деятельности. Поэтому их деятельность на занятиях должна быть разнообразной, эмоционально насыщенной. Данное мероприятие ориентировано на школьников 2 классов, основано на УМК Spotlight 2, использована лексика, которую дети изучают на уроках, грамматические формы, которые необходимо повторять и закреплять как можно чаще, часть заданий взята из сборника упражнений.
0 ₽