Оригинальные идеи,

сценарии для досуга

Материалы для обучения

в любых сферах

Готовые решения

на любой возраст

Зарабатывайте

на своих креативах

Возраст
Предметы
Классы
Категория
Формат
Цена
  1. Главная
  2. Иностранные языки
  3. Задания на повторение грамматики 6 класс

Задания на повторение грамматики 6 класс

Повторение пройденных грамматических конструкций 1)Ex.1 Past Progressive was/were + Ving 2) Ex. 2 Past Perfect _______ had +V3/ed 3)Ex.3 First Conditional If +Present Simple, Future Simple (will) Перед выполнением повторить с ребятами правило, правило образования времени. Можно использовать для самостоятельной работы, работы у доски.

Возраст

Старшие классы, Средние классы

Предметы

Иностранные языки

Категория

Иностранные языки
Формат Текстовые документы
Бесплатно

Цифровая загрузка

Описание Отзывы (0) Вопросы автору (0) Другие проекты автора

Описание проекта

Упражнение на повторение грамматики 6 класс

Ex.1 Past Progressive was/were + Ving

  1.  Alison_was having (to have) lunch at two o’clock yesterday.

  2.  Edward and Henry________________ (to play) the guitar all the evening.

  3.  Ben__________ (to run) in the park in the morning yesterday.

  4.  I________(to speak) to the manager from three to half past five last Thursday.

  5. My grandparents_________(to drive) to Poltava at this time yesterday.

  6.  Lucy__________ (to iron) clothes from 4 to 6 o’clock last Saturday.

  7. You________________ (to sleep) for three hours in the afternoon.

  8.  Julia ____________ (to listen) to news at this time yesterday.

  9. My moth___________(to dust) the furniture when I came home yesterday.

  10. We____________ (to play) on the playground all day last Sunday.

Ex. 2 Past Perfect _______ had +V3/ed

  1. The rain ___________(stop) before I _______(go) for a walk.

  2. I _______________(do)my homework before my mother ___________(return) home.

  3. We _______________(meet) in the street before we ___________(go) to the park.

  4. They _________________ (pack) their things before they __________(start).

  5. I ___________(have) dinner before I____________________ (switch) on the TV set.

  6. Before he__________________________ (return)home the guests_______________(leave).

  7. Before we ______________(come) to the cinema the film______________(begin).

  8. I ________________ (read) the book before I________(see) the play.         .

  9. They ______________(live) here before they__________________ (move) to another place.

  10. We _________( play) а game of tennis before we__________(go) to my place.

Ex.3 First Conditional

If +Present Simple, Future Simple (will)

Н-р:   If it … (rain), we … (stay) at home. (Если пойдет дождь,мы останемся дома.) – If it rains, we shall stay at home.

  1. If he _____________-(practice) every day, he_____________(become) a champion. (Если он будет тренироваться каждый день, он станет чемпионом.)

  2. She_________________________ (help) us if we______________ (ask). (Она поможет нам, если мы попросим.)

  3. If they_______________(have) enough money, they__________________ (open) a restaurant next year. (Если у них будет достаточно денег, они откроют ресторан в следующем году.)

  4. I _______________(not talk) to you anymore if you__________________________ (insult) me. (Я не буду с тобой больше разговаривать, если ты обидишь меня.)

  5. If Bob_________________ (not keep) his word, Anna ___________________(be angry) with him. (Если Боб не сдержит слово, Анна разозлится на него.)

Keys .упр. 1

1. was having; 2. were playing; 3. was running; 4. was speaking; 5. were driving; 6. was ironing; 7. were sleeping; 8. was listening;

9. was dusting; 10. were playing.

Упр.2

  1. The rain had stopped before I went for a walk.

  2. I had done my homework before my mother returned home.

  3. We had met in the street before we went to the park.

  4. They had packed their things before they started.

  5. I had had dinner before I switched on the TV set.

  6. Before he returned home the guests had left.

  7. Before we came to the cinema the film had begun.

  8. I had read the book before I saw the play.         .

  9. They had lived here before they moved to another place.

  10. We had played а game of tennis before we went to my place

Упр.3

If he practices every day, he will become a champion.

She will help us if we ask.

If they have enough money, they will open a restaurant next year.

I won’t talk to you anymore if you insult me.

If Bob doesn’t keep his word, Anna will be angry with him.

Present

Simple

Past Simple

Future Simple

Present Progressive

Past Progressive

Present Perfect

Past Perfect

To be going to V

Упражнение 1. Поставьте глаголы в скобках в Present Perfect.

  1. He _____ __________(finish) training.

  2. She ______________ (score) twenty points in the match.

  3. We _____ ________(watch) all the Champions League matches this season.

  4. That's amazing! She _____ _______(run)  fifteen kilometers this morning!

  5. She _____  __________(buy)  some really nice rollerblades!

  6. Oh, no! I  _____________ (lose) my money!

  7. My mum _____ __________(write) shopping list. It's on the kitchen table.

  8. Dad, you _____ _____________(eat) my biscuit!

  9. I’m tired. I  ______________ (watch) three X-Files videos.

  10. Hurry up! They  _____ ____________(start) the film!

Упражнение 2. Present Progressive

  1.  Frank and Martin ____________________(watch) a TV show now.

  2.  Kelly ___________(wash) her dress in the bathroom.

  3.  Our teacher---------- (write) something on the blackboard.

  4. It__________________________(get) dark.

  5.  The birds _________________________ (sing) sweetly in the garden.

  6.  I ______________(prepare) for my report at the moment.

  7.  The children___________________(decorate) the hall for the party.

  8.  The wind___________________(blow) now.

  9.  People ______________(speak) quietly in the conference-hall.

  10.  You … waiting for the call.

Упражнение 3 : to be going to V

Are you going to watch (you watch) the DVD with me later?

Alison and Leo ______________________________ (eat) with us tonight.

I ______________________________ (not eat) any chips next week.

We ______________________________ (help) Mum in the house tonight.

______________________________ (they make) a doll’s house later?

I ______________________________ (not take) an umbrella to the park.

______________________________ (you speak) to the teacher later?

We ______________________________ (not play) computer games tonight.

Отзывы (0)

Рейтинг проекта:
0

Вопросы (0)

Другие проекты автора

«План-конспект урока английского языкам по теме Погода" Тема урока: The weather Класс: 6 Цели урока: повторение изученной лексики по теме Обучающие: активизировать ранее изученные лексические единицы по теме «Погода». Развивающие: развить навыки чтения, говорения и поиска необходимой информации в тексте. Воспитательные: воспитывать у обучающихся познавательный интерес к окружающему миру, любовь к природе; повышение интереса к изучению иностранного языка. Тип урока: урок-повторение Оборудование: карточки для индивидуальной работы, кубик Блума, рабочие листы, карточки и приложение Plickers, ноутбук с выходом в Интернет, телефон. Методы и формы работы: развитие критического мышления через чтение, развитие читательской грамотности, кубик Блума
0 ₽
Контрольная работа для учащихся 5 го класса. Включает в себя задания по пройденным за год темам. Лексику, грамматику. 1.Задание на понимание тескта (чтение) 2)Задание на знание лексики 3)Знание правильных и неправильных глаголов 4)Глагол to be 5) Present Perfect 6) to be going to? Present Simple, Present Progressive
0 ₽
Тема: Покупки (одежда, обувь) Класс: 5 Тема урока: Покупка одежды. УМК: Spotlight 5 (Ю.Е.Ваулина, В.Эванс, Д.Дули и др. Английский в фокусе 5 кл., Москва, Просвещение, 2023г.) Тип урока: комбинированный. Формы обучения: индивидуальная, фронтальная, парная, групповая. Цель урока: изучение и закрепление лексики по теме “Одежда”, чтение текста с полным пониманием содержания Задачи: Учебные: - совершенствование навыков чтения - повторение изученных ранее лексических единиц по теме «Одежда». Развивающие: - развитие навыков монологической речи Воспитательные: - формирование потребности и способности к коллективной работе, - воспитание уважительного отношения к собеседнику - повышение интереса к иностранному языку, - расширение кругозора. Оборудование: кубик Блума, рабочие листы, кукла, одежда. Методы и формы работы: развитие критического мышления через чтение, развитие читательской грамотности, кубик Блума, работа в паре.
0 ₽