Оригинальные идеи,

сценарии для досуга

Материалы для обучения

в любых сферах

Готовые решения

на любой возраст

Зарабатывайте

на своих креативах

Возраст
Предметы
Классы
Категория
Формат
Цена
  1. Главная
  2. Иностранные языки
  3. КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ К РАБОЧЕЙ ПРОГРАММЕ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ К РАБОЧЕЙ ПРОГРАММЕ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ К РАБОЧЕЙ ПРОГРАММЕ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ ДЛЯ 5 КЛАССОВ НА 2023-2024 УЧЕБНЫЙ ГОД Контрольно-измерительные материалы (КИМ) представляют собой совокупность измерительных инструментов, которые используются для измерения и оценки уровня достижения учащимися предметных образовательных результатов.

Возраст

Старшие классы, Средние классы

Предметы

Иностранные языки

Категория

Иностранные языки
Формат Текстовые документы
Бесплатно

Цифровая загрузка

Описание Отзывы (0) Вопросы автору (0) Другие проекты автора

Описание проекта

Приложение

к рабочей программе по английскому языку

для 5а, 5б классов на 2023-2024 учебный год

составила учитель английского языка

Тимерханова А.М.

КОНТРОЛЬНО-ИЗМЕРИТЕЛЬНЫЕ МАТЕРИАЛЫ

К РАБОЧЕЙ ПРОГРАММЕ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ

ДЛЯ 5А, 5Б КЛАССОВ НА 2023-2024 УЧЕБНЫЙ ГОД

ПРИЛОЖЕНИЕ 1

ВХОДНОЕ ТЕСТИРОВАНИЕ ПО ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКОМУ МАТЕРИАЛУ ЗА 4 КЛАСС

ENTRYTEST

I. Внимательно прочитай текст и выбери правильные ответы:

My name is Paul Brown. I am ten years old. I have got Mum, Dad and a sister. But I haven’t got a brother. I go to school. I like to study. My favourite subjects are Mathematics and History. I do sports. I can run very fast. I play football, basketball and volleyball. I play chess with my sister. She plays very well. In winter I ski and skate.

  1. The boy’s name is … .

a) Paul b) Pual c) Paula

  1. He is … years old.

a) 9 b) 10 c) 11

  1. He has got … .

a) two dogs b) three brothers c) a sister

  1. He goes to … .

a) colledge b) school c) kindergarten

  1. He likes to … .

a) sing b) swim c) study

  1. Paul goes skiing … .

a) in summer b) in autumn c) in winter

II.Выбериправильныйответ:

  1. . old are you?

a) where b) what c) how

  1. are you from?

a) where b) who c) which

  1. Hallo, Lina! – …. !

a) Yes, I will! b) No, I am not! c) Hi!

  1. How are you? – … .

a)Fine, thank you. b) No, I am not. c) It’s over there.

  1. My …. dress is very nice.

a) sisters b) sister’s c) sister

  1. We have two dogs. Our … house is comfortable.

a) dogs b) dog’s c) dogs’

  1. They … good students.

a) am b) is c) are

  1. I … at home.

a) am b) is c) are

  1. We … not from Oxford.

a) am b) is c) are

  1. My brother … at the lesson now.

a) am b) is c) are

  1. She … a nice red cat.

a) haves b) have c) has

  1. I … a cat.

a) haves b) have c) has

  1. My friend … a dog.

a) haves b) have c) has

  1. a fireplace in the living-room.

a) There are b) There is c) That

  1. two armchairs in front of the fireplace.

a) There are b) There is c) That

  1. Yesterday my dad …. home at 6.

a) came b) comes c) is coming

  1. . is the capitalof England

a) Paris b) Moscow c) London

  1. The capital (столица)of Russia is … .

a) Paris b) Moscow c) London

  1. London stands on the … .

a) Thames b) Volga с) Mississipi

МОИ ОТВЕТЫ:

Keys:

1a 2c 3b 4b 5a 6c 7c 8c 9a 10b 11a 12a 13c 14b

15a 16c 17a 18b 19c 20b 21a 22a 23c 24a 25b

Критерии оценивания:

«2» – 0-10

«3» – 11-15

«4» – 16-22

«5» – 23-25

ВХОДНОЕ ТЕСТИРОВАНИЕ ПО ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКОМУ МАТЕРИАЛУ ЗА 4 КЛАСС

ДЛЯ ДЕТЕЙ С ОВЗ

  1. Спиши текст

Dear Sue,

My Mum and I are having a great time here in France. The weather is hot and sunny.

Yesterday we went to a museum. Then we ate lunch in a cafe. I love French food! In the afternoon we went shopping.

Tomorrow we're going to walk in the park. Then we're going to see the Eiffel Tower and take some photos. I can't wait!

Anyway, bye for now.

Lots of love,

Sarah

  1. Выпиши и переведи выделенные слова из текста.

  1. Соотнеси предложения с переводом:

1. The weather is hot and sunny.

a. Вчера мы ходили в музей.

2. Yesterday we went to a museum.

b. Завтра мы собираемся погулять в парке.

3. Tomorrow we're going to walk in the park.

c. Погода жаркая и солнечная.

Keys:

2. time – время

weather – погода

museum – музей

walk – гулять

wait – ждать

3. 1-с, 2-а, 3-b

Критерии оценивания:

«3» - 2-5

«4» - 6-9

«3» - 10-13

ПРИЛОЖЕНИЕ 2

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1 ПО МОДУЛЯМ 1-2 «ШКОЛА», «CТРАНЫ И НАЦИОНАЛЬНОСТИ»

Test 1 (Modules 1-2)

I.Read the text and complete the sentences:

My name is Lena. I am 11 years old. I study in the 5th form. My favourite subjects are Music and Art because I like to listen to music and draw pictures. This is the photo of my sister Dasha. She is 12 years old and she studies in the 6th form. Her favourite subject is Biology because she likes animals very much. This is the photo of my father. His favourite school subject was Physical Education because he liked to take part in different competitions. This is the photo of my mother. Her favourite school subjects were Russian and Literature because she liked to write interesting compositions.   

  1. Lena’s favourite subjects are Music and ______.

  2. Lena is eleven ______ old.

  3. Dasha’s favourite subject is ______.

  4. Their father’s favourite subject was ______.

  5. Their father’s favourite subjects were ______ and Literature.

II.

Match the words, write down the phrases:

Picture 1

Write the nationalities:

6. Russia – ____________

7. The USA – ____________

8. The UK – ____________

9. France – ____________

10. Japan – ____________

III.

Complete with a/an:

1. ___ pencil case

2. ___ atlas

3. ___ pencil

4. ___ eraser

5. ___ ruler

Fill in has, hasn't, have, haven't:

1. ______ they got a computer?

2. Has he got a sister? No, he ______.

3. ______ Tom got a pen in his school bag?

4. Have you got a computer? No, I ______.

5. ______ she got a cat?

КЛЮЧИ К КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЕ № 1 ПО МОДУЛЯМ 1-2 «ШКОЛА», «CТРАНЫ И НАЦИОНАЛЬНОСТИ»

  1. Art

  2. years

  3. Biology

  4. Physical Education

  5. Russian

  1. Information Technology

  2. Physical Education

  3. school subjects

  4. lunch break

  5. pencil case

  1. m

1 – a, 2 – an, 3 – a, 4 – an, 5 – a, 6 – Have, 7 – hasn’t, 8 – Has, 9 – haven’t, 10 – Has

Критерии оценивания:

«2» – 0-10

«3» – 11-15

«4» – 16-22

«5» – 23-25

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1 ПО МОДУЛЯМ 1-2 «ШКОЛА», «CТРАНЫ И НАЦИОНАЛЬНОСТИ»

ДЛЯ ДЕТЕЙ С ОВЗ

I. Перепишите текст.

Myname is Chris and I'm tenyears old. I go to Green School. My favourite subject is PE.Ialso like HistoryandEnglish. I have a lunchbreak from 12:30 to 1:30 every day. Myfavourite day at school is Friday.

II.Переведитевыделенныеслованарусскийязык:

subject –

History

English –

break

favourite

III.Cоотнесите предложения с переводом:

  1. My favourite subject is PE.

  2. I have a lunchbreak from 12:30 to 1:30 every day.

  3. Myfavourite day at school is Friday.

а. Мой любимый день – пятница.

b. У мен обеденный перерыв с 12:30 до 1:30 каждый день.

c. Мой любимый предмет – физкультура.

Keys: 2.subject – предмет

History – история

English – английский язык

break – перемена

favourite – любимый

3. 1- с, 2- b, 3- а

Критерии оценивания:

«3» - 2-5

«4» - 6-9

«3» - 10-13

ПРИЛОЖЕНИЕ 3

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 2 ПО МОДУЛЯМ 3-5 «МОЙ ДОМ – МОЯ КРЕПОСТЬ», «СЕМЕЙНЫЕ УЗЫ»,

«МИР ЖИВОТНЫХ» Test 2 (Modules 3-5)

  1. Read the text and complete the sentences:

The Bengal tiger is the national animal of India. It is red or orange with black, grey or brown stripes. It hides in tall grass and huntsbig animals like deer. It is a really beautiful animal. The Indian cobra is a black, brown, white or yellow snake. It is a very dangeroussnake. Indian elephants are very big and tall (2-3 metres), but they have small ears. Usually a big female is the headof a family of elephants. Indian people use elephants to carry heavythings with their trunks.The Indian rhino is a funny animal! It only has one horn. It usually lives aloneand likes to sit in water or mud.There are only about 2,500 Indian rhinos today.

  1. The Bengal _______ is the national animal of India.

  2. It hides in tall grass and hunts big animals like ________.

  3. The _______ cobra is a very dangerous snake.

  4. Indian _______ are very big and tall, but they have small ears.

  5. The Indian _______ only has one horn.

Write the ordinal numbers:

1. 4th – _____________

2. 3rd – _____________

3. 1st – _____________

4. 2nd – _____________

5. 12th – _____________

Circle the correct answer:

1. This is my mother. Look at her/she.

2. Mrs Richards is our/us maths teacher.

3. John is my best friend. I tell he/him everything.

4. U2 is my favourite band. I love their/them songs.

5. My/Me grandpa is very funny.

III.

Fill in: on, under, in, behind, in front of:

1. There are two armchairs _________ (в) the room.

2. The carpet is _________ (под) the table.

3. The books are _________ (на) the table.

4. The table is _________ (перед) the sofa.

5. The wardrobe is _________ (позади) the armchair.

Fill in the gaps with can/can't, do/does, don’t/doesn’t:

  1. Can Mary cook well? – Yes, she _______.

  2. Can Bill dance? – No, he _______.

  3. Do they like animals? – No, they _____.

  4. _______ Sue play football? – Yes, she does.

  5. Does she eat / vegetables? – Yes, she ______.

КЛЮЧИККОНТРОЛЬНОЙРАБОТЕ № 2:

I.

  1. tiger

  2. deer

  3. Indian

  4. elephants

  5. rhino

II.

1. the fourth

2. the third

3. the first

4. the second

5.the twelfth

6.her

7. our

8. him

9. their

10. My

III.

1. in

2. under

3. on

4. in front of

5. behind

6.can

7.cant

8.do

9.Does

10. doesn’t

Критерии оценивания:

«2» – 0-10

«3» – 11-15

«4» – 16-22

«5» – 23-25

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 2 ПО МОДУЛЯМ 3-5 «МОЙ ДОМ – МОЯ КРЕПОСТЬ», «СЕМЕЙНЫЕ УЗЫ»,

«МИР ЖИВОТНЫХ» ДЛЯ ДЕТЕЙ С ОВЗ

I.Перепишитетекст.

Lisa Simpsonis eight years old. She's short and she's got fair hair. She is very clever. She can sing and she can speak French. Bart Simpsonis 10 years old. He is short with fair hair. He is naughty and noisy. He likes comic books and skateboarding. Maggie Simpsonis the baby of the family. She is small and she has got fair hair. She can't walk and she can't talk, but she can play. She is quiet, friendly and very clever.

II.Переведитевыделенныеслова:

short –

clever –

naughty –

walk –

friendly –

III.Cоотнесите предложения с переводом:

  1. She can sing and she can speak French.

  2. He is short with fair hair.

  3. She is quiet, friendly and very clever.

а. Она спокойная, дружелюбная и очень умная.

b. Она умеет петь и говорить по-французски.

c. Он низкого роста со светлыми волосами.

Keys:

II.

short – низкого роста, невысокий

clever – умный

naughty – капризный, непослушный

walk – идти, гулять

friendly – дружелюбный

  1. 1 – b, 2 – c, 3 – a

Критерии оценивания:

«3» - 2-5

«4» - 6-9

«3» - 10-13

ПРИЛОЖЕНИЕ 4

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 3 ПО МОДУЛЯМ 6-8 «РАСПОРЯДОК ДНЯ», «ПОГОДА», «ПРАЗДНИКИ»

Test 3 (Modules 6-8)

  1. Read the text and choose the item:

Dear Fiona,

How are you? I’m having a great time here in Italy. The mountains are lovely and very white. Matt and I go skiing every day. We wake up early in the morning and we come back in the afternoon. The hotel is very nice but I don't like the food very much. I have pizza all the time, in the evenings we go swimming in the indoor swimming pool or we read books next to the fireplace. It's fun. See you soon.

Love,

Kate

  1. I’m having a great time here in Britain/Italy.

  2. Matt and Kate go skiing/skating every day.

  3. They wake up early/late in the morning.

  4. The hotel is very ugly/nice.

  5. In the evenings they go swimming in theriver/indoor swimming pool.

II.

Write the jobs:

1. hospital – d..............

2. bakery – b..............

3. garage – m.............

4. school – t…………..

5. cafe – w ……………

Fill in watch, get, go, have, work.

6. _______ up

7. _______ a DVD

8. _______ a cup of tea

9. _______ to bed

10. _______ on my computer

III.

Complete the sentences with the right tense.

1. Rose is talkingto that French tourist at the moment. She ______ (speak) French well.

2. What ________ (you/do), Sam?

3. The children ________ (not watch) TV now.

4. My brother _______ (play) football every Sunday.

5. Tom _______ (watch) a film on television now. He doesn’t often do this.

Fill in the gaps with: some, any, much, many.

1. How ________ potatoes have we got?

2. There aren't _______ onions.

3. Are there ________ apples on the plate?

4. There are ________ bananas in the bag, but not many.

5. How ________ milk is there?

КЛЮЧИККОНТРОЛЬНОЙРАБОТЕ № 3:

I.

  1. Italy

  2. skiing

  3. early

  4. nice

  5. indoor swimming pool

II.

1. doctor

2. baker

3. mechanic

4. teacher

5. waiter

6. get

7. watch

8. have

9. go

10. work

III.

1.speaks

2. are you doing

3. aren’t watching

4. plays

5. is watching

6. many

7. any

8. any

9. some

10.much

Критерии оценивания:

«2» – 0-10

«3» – 11-15

«4» – 16-22

«5» – 23-25

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 3 ПО МОДУЛЯМ 6-8 «РАСПОРЯДОК ДНЯ», «ПОГОДА», «ПРАЗДНИКИ»

ДЛЯ ДЕТЕЙ С ОВЗ

I. Перепишите текст.

Lara always gets up at 7 o'clock, and gets dressed. Then she goes jogging and works out in her gym. Lara has a big breakfastat about quarter to nine. Lara usually eats lunch at about quarter past one. Before dinner, Lara usually practiceskickboxing. She eats dinner at about half past six. Then, she relaxes. She reads a book or watches a DVD. She never goes to bed late because she's usually very busy the next day.

II. Переведите выделенные слова:

getup

breakfast

lunch

kickboxing

dinner

III.Cоотнесите предложения с переводом:

  1. Then she goes jogging and works out in her gym.

  2. Lara usually eats lunch at about quarter past one.

3. She reads a book or watches a DVD.

а. Затем она бегает и тренируется в спортзале.

b. Она читает книгу или смотрит дивиди.

c. Лара обычно обедает в 13:15.

Keys:

II.getup – вставать, просыпаться

breakfast – завтрак

lunch – обед

kickboxing – кикбоксинг

dinner – ужин

III. 1 – a, 2 – c, 3 – b

Критерии оценивания: «3» - 2-5

«4» - 6-9

«3» - 10-13

ПРИЛОЖЕНИЕ 5

ИТОГОВАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА ПО МОДУЛЯМ 1-10 EXITTEST (Modules 1-10)

Choose the correct item.

1. I ………new to the school.

AisВ are С am

2. I’m American. I’m from.................

A the USAВ the UKС Canada

3. Danny lives on the................floor.

A one В two С ground

4. Who’s Kathy? She’s Laura’s..................

A father В brotherС mother

5. Sue and I are friends……….walk to school together.

A We В They С You

6. ‘...........you help me carry this box?’ - ‘Of course!’

A Will В Do С Are

7. Rhinos have got horns..................their heads.

A on В up С out

8. Have you got the time, please? Yes, it’s half ..............six.

A after В beforeС past

9. We eat breakfast in the................

A morningВ afternoon С evening

10. Can you put ….… rice in my bowl, please?

A any В a С some

11. Put..............your scarf and gloves. It’s cold today!

A away В onС in

12. Do I look all right in this? Yes .......... fits you perfectly!

A theyВ its С it

13. Mr. Williams is a ............ He always delivers our letters.

A taxi driver В postman С bake

14. There are six ............. on the table.

A knivesВ knifeС box

15. Has Jim got ............... book?

A thoseВ theseС this

16. Whose house is that? It’s ................. house.

A Katies’ В Katie С Katie and Jack’s

17. You ............ be quiet in the classroom.

A mustn’tВ mustС always

18. Ellen is going on safari. She …….. to see lions.

A wantВ will С wants

19. What are you..............now?

A doesВ do С doing

20. We haven't got................milkinthe fridge.

A any В someС a

21. Sam wears ................ in the summer because it’s hot.

A trousersВ coatsС shorts

22. How..............ricecan you eat?

A much В manyС some

23 ‘Would you like to come fishing with me?’ ‘No, thanks!

It’s..............’

A excitingВ boringС enjoyable

24. Will you come sailing with me? No, I................

A will В don’tС won’t

25. Have you got a toothache? You must see a………………

A doctor В dentist С teacher

КЛЮЧИ К ИТОГОВОЙ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЕ ПО МОДУЛЯМ 1-10

KEYTOEXITTEST

1 C

2 A

3 C

4 C

5 A

6 A

7 A

8 C

9 A

10 C

11 B

12 C

13 B

14 A

15 C

16 C

17 B

18 C

19 C

20 A

21 C

22 A

23 B

24 C

25 B

Критерии оценивания:

«2» – 0-10

«3» – 11-15

«4» – 16-22

«5» – 23-25

ИТОГОВАЯ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА ПО МОДУЛЯМ 1-10 ДЛЯ ДЕТЕЙ С ОВЗ

I.Перепишитетекст:

Summer Holidays

Allthe people enjoy summer holidays very much. People like travelling during their summer holidays. Some people go abroadto see new countries, some people prefer to go to the countrysideto enjoy country life far from noise and fuss of big cities. Some people like spending their holidays in cities, visiting theatres, museums and going sightseeing. I prefer to have a holiday at the seaside with my family.

II. Переведите выделенные слова:

travelling

abroad

countryside

prefer

seaside

III.Cоотнесите предложения с переводом:

1. All the people enjoy summer holidays very much.

2. People like travelling in summer.

3. I prefer to have a holiday at the seaside with my family.

а. Люди любят путешествовать летом.

b. Я предпочитаю отдыхать на море с моей семьей.

c. Люди любят путешествовать летом.

Keys:

II.travelling – путешествие

abroad – за границей

countryside – сельская местность, деревня

prefer – предпочитать

seaside – морской берег, побережье

III. 1 – c, 2 – a, 3 – b

Критерии оценивания: «3» - 2-5

«4» - 6-9

«3» - 10-13

Отзывы (0)

Рейтинг проекта:
0

Вопросы (0)

Другие проекты автора

Свойства магнитов. Наша планета Земля – это большой магнит, который притягивает всё, что есть на ее поверхности, самый первый прибор из магнита – это компас, который позволил сделать людям так много открытий, у магнита всегда есть два полюса – северный и южный и еще много других интересных фактов.
0 ₽
Статья "Риск в гимнастике". В нашей исследовательской работе мы изучили информацию, о том, где встречается математика и физика в художественной гимнастике и как они применяется: какие знания и законы необходимы для выполнения гимнастических элементов в упражнении. Нами была проведена работа, основной целью, которой было выяснить, что необходимо сделать чтобы мои броски и ловля были точными, и где в художественной гимнастике используются точные науки и существует ли между ними взаимосвязь.
0 ₽
Рабочая программа КУРСА ВНЕУРОЧНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ предметной области «Искусство» (Музыка) «В МИРЕ МУЗЫКИ» для 5 класса основного общего образования на 2023-2024 учебный год Занятия хоровым пением в общеобразовательных организациях осуществляются в рамках вариативного подхода и предоставляют обучающимся возможность углублённого изучения предметной области «Искусство». Среди различных видов музицирования пение стоит на первом месте, как наиболее доступная и массовая форма музыкально-исполнительской дея-тельности. «В мире музыки» является органичным дополнением уроков предмета «Музыка», включённого в обязательную часть учебного плана начального общего образования (1—4 кл.) и основного общего образования (5—8 кл.).
0 ₽